Sider

mandag 12. mai 2014

Juniorvest til en liten gutt.


 
En ny liten venn har kommet til verden. Jeg synes det er litt ekstra trivelig å gi bort gaver til små barn som en har strikket selv. Lette lenge etter et passende plagg å strikke på ravelry, men endte opp med en oppskrift fra garnstudio.
 
Denne vesten heter Junior og strikkes på pinner 2,5mm og 3,0mm. Jeg har brukt Arwetta Classic fordi jeg synes det er et veldig fint garn å strikke babyklær av. Jeg har brukt i underkant av 50g på en vest i minste str. 1-3 måneder. Det eneste jeg synes kunne vært gjort bedre her er å flytte lommene lengre ned. Denne kommer jeg nok til å strikke flere ganger så da er det greit å notere seg slike ting.
 
Etter å ha festet tråder og dampet vesten sydde jeg på en liten lapp hvor det står "Laget spesielt til deg". På Fortuna har vi mange forskjellige slike lapper til å sy på ferdige produkter. De gir spesielt gaver et ekstra personlig preg synes jeg. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar