Sider

onsdag 26. juli 2017

Hiraeth


Et nytt sjal er kommet av pinnene og vi fikk tatt noen fine bilder i solnedgangen ved Frilsjøen. Dette sjalet heter Hiraeth og er designet av Rae Gronmark. Mønstret på Hiraeth finner du på ravelry om du trykker på denne linken.  Mønstret er enkelt å forstå og det er skrevet på både norsk og engelsk.

Hiraeth var vår-samstrikken på Fortuna, men mitt ble ikke ferdig før nå. Jeg strikket på pinner 4mm, fordi jeg strikker ganske fast. Garnet jeg har brukt er Wollmeise Pure 100% superwash merino i fargene Natur, Jeton og 82Pb. Brukte nesten hele hespe i fargen Jeton og kanskje 50 gram av Natur og 82Pb.

Sjalet er langt, faktisk 376cm fra spiss til spiss og 53cm dypt. Det blir tre runder rundt halsen, noe som gjør at alle fargene kommer godt frem. Spissen er også noe forskjøvet fra midten, det gjør at du får en lengre ende på den ene siden når du tar på deg sjalet. Et litt morsomt designelement synes jeg.


Sjalstrikk er utrolig morsomt og stort sett har jeg mange sjal på pinnene. Nå tror jeg faktisk jeg bare har ett sjal på pinnene, men planene er selvfølgelig mange. De skal jeg fortelle mer om senere;)
Ønsker du å strikke sjal i myke Wollmeise? Da kan du bestille ved å ta en titt i vår nettbutikk.

Du kan følge Fortuna på ravelry - der finner du vår samstrikk i august.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar