Sider

søndag 27. september 2015

Elastisk felling.

I kveld strikker jeg på Elinorjakka av Ann Myhre. Jeg bruker rød Huldra fra Hillesvåg Ullvarefabrikk og er veldig fornøyd med både mønstret og garnvalget sålangt. 


Ble nettopp ferdig med første erme og tenkte jeg skulle vise dere hvordan jeg feller av slik at kanten blir elastisk.


Feller av maskene en etter en ved å strikke en maske, et kast, strikker neste maske og drar første maske og kaste over andre maske og slipper de av pinnen. 



Her passer jeg på slik at jeg strikker annenhver maske rett og vrang fordi jeg har strikket en kvant i enkelperlestrikk nederst på ermet.


Kanten ble elastisk og pen. Jeg feller alltid av maskene fra innsiden (fra vrangen).
Da er det bare å strikke neste erme på samme måte før jeg strikker ferdig bolen. 

Garnet finner du i vår nettbutikk:
Http://www.garnbutikkenfortuna.no

Håper du også har en fin søndag!



2 kommentarer: