Sider

lørdag 14. juni 2014

Kluten Sommertid strikket i Fiol.

Å strikke kluter har virkelig blitt en farsott på strikkefronten.

22. juni starter Tove Fevangs samstrikk av kluter, noe jeg gleder meg masse til. I går kom Fiol inn i sortementet på Fortuna, et helt nytt garn for meg vi skal bruke i Fevangs kluter. Dette måtte testes! Fiol produseres av Solberg Spinderi og passer utrolig godt til kluter og annen sommerstrikk. Helt plutselig hadde jeg et nytt prosjekt på pinnene ;)


Jeg har strikket en klut jeg vil kalle -Sommertid- da dette er et typisk sommerprosjekt. Har du lyst til å prøve dette mønstret?

Du trenger 1 nøste (50g) Fiol og en rundpinne 3mm 60cm. Garn og pinner kjøper du på Fortuna - eller i nettbutikken.


 - Sommertid-

Legg opp 66m. Strikk 10 pinner rett ( 5 riller).
De 5 første og de 5 siste maskene på hver pinne strikkes rett, både på rettsiden og på vrangsiden.
Mønster:
1.pinne: *1r, 2m rett sammen, kast, 1r, kast, 2 vridd rett sammen, 1r.* gjenta fra *-* 7 ganger.
2.pinne: 56 vr.
3.pinne: *2m rett sammen, kast, 3r, kast, 2vridd rett sammen.* gjenta fra *-* 7 ganger.
4.pinne: 56 vr.
Gjenta mønstret 17 ganger.
Avslutt med 10 pinner rett ( 5riller). Fell av.



Om du strikker Sommertid er det veldig hyggelig om du bruker #garnbutikkenfortuna både på facebook og på instagram så kan vi alle sammen se hverandres kluter :)


ps: Jeg må bare skryte litt av salaten og blomstene som faktisk klarer seg ganske fint, mine ikke alt for grønne fingre tatt i betraktning...hihi..lykke!


 God Strikkehelg!
-Ellen -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar