Sider

onsdag 12. mars 2014

Håndstrikka hals - Ukas snakkis.


Denne filmen går som en farsott på facebook for tiden.  Jeg har laget min egen versjon av halsen i garnet Sorte Får fra Hillesvåg Ullvarefabrikk. Her kommer oppskriften: Legg opp 12m. i dobbeltråd. Strikk til du har igjen ca 1m med tråd. Bruk enden til å sy sammen strikketøyet til en runding. Knyt godt og klipp av enden. Så enkelt kan det gjøres!

Sorte Får kommer i 100g hesper - Du trenger altså 200g. Velkommen innom Fortuna for å se på farger eller for å få litt starthjelp. Du bruker ca 15 min på en slik hals. Ønsker du en større og tykkere hals bruker du tre tråder og legger opp 15m. 

Du kan se Sorte Får i nettbutikken her. Lykke til!











----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagens bloggutfordring går til Astrid. Tusen takk for nok en hyggelig kveld på strikkekafe! Tar du utfordringen med å blogge hver dag ut måneden? Håper det - Gleder meg til å lese om masse spennende sokkestrikking.


1 kommentar:

  1. OI! Her var litt av en bloggutfordring - den så jeg ikke før nå! Jeg har vært utrolig sløv til å legge inn nye innlegg siden januar, så det er vel på tide å hive seg rundt :) Som "straff" for å være treg med å få med meg utfordringen får jeg vel bare holde ut litt ekstra lenge med å oppdatere bloggen ;)

    SvarSlett